jansssonst

Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

Novell; "Ond Kärlek" DEL 1

Av tess jansson - 1 maj 2011 13:44

Juni 1450


Kära dagbok,

Varför måste jag alltid bry mig om andra? kan jag aldrig tänka på mig själv! Aldrig har jag tänkt på varför just jag fick detta liv och varför andra som inte försänar deras liv fick det livet.. det enda jag har tänkt på är hur andra mår, jag har aldrig tänkt på att ge mig själv något och när jag tänker på det nu så förstår jag vilket liv jag har... 

Varför fick just jag detta liv egentligen? vad har jag gjort som gör att jag skulle försäna detta liv? Alla säger det att alla liv är värdefulla, men varför skulle mitt vara det?

Jag vill aldrig något ont, jag e inte dum, jag har aldrig skrikit åt någon... och när jag tänker på det så finns det hur många som helst som jag hatar men det är bara det att jag inte vill inse att jag hatar någon.

Jag har fått så mycket men jag har aldrig gillat det och bara skjutit bort de och glömt de.

Min pappa tänker gifta bort mig till en fin familj... kankse lika bra det? 

Men varför kan jag inte få Markus!? Ingen Idé att fråga vet ju redan svaret "För han kommer från en Äcklig familj, fattilapparna!".

Jag har hört att kärleken övervinner allt, så varför kan den inte ävervinna detta?

Peter (han jag ska gifta mig med) gillar ju inte mig heller, men har vi något val? svar: Nej det har vi inte!


//Anisa


Anisa stoppar ner sin Röd-svarta dagbok i sin låda som sitter på hennes skrivbord.

Hon ser sig om i sitt rum tittar först på det franska fönstret som blickar ut mot fältet och sedan den stora skogen, sen tittar hon på sin vackra tavla hennes pappa låtit måla, den föreställde Anisa och hennes mor som gick bort när hon var fyra år. Anisa hade alltid gillat sin mor, det var hon som lärde henne att tro på kärleken. 

Hon tittar tillslut på dörren funderar på att gå någonstans, kanske ut i skogen? 

Ne det var ingen idé hennes pappa var väldigt överbeskyddande och då skulle en tjänste man vara tvungen att följa med.

Anisa gick ut på balkången för att få lite frisk luft, när hon öppnade dörren möttes hon av solens vackra strålar.

Hon tog boken hon hade börjat läsa dagan innan och skönk in i bokstäverna efter ett litet tag märkte hon att det blev kallare, när hon tittade upp såg hon att solen var påväg ner, hon skulle sovit för länge sedan hon gjorde sig i ordning och gick sedan och la sig i sin himmelsäng som var av blått siden, hon valde den färgen för den matchade hennes blåa siden nattlinne. 

Hon satte upp sitt långa blonda hår i en liten bulle när hon sedan somnade hade hon en dröm.

Jag steg in i en stor sal märkte att det var ett brölopp, jag såg ner på min klänning... jag hade en brudklänning på mig.. det var mitt bröllop! 

Jag tittade åt sidan och där stog Peter, jag stack in  min arm i hans arm och när vi skulle gå ner för trappan till  dansgolvet där det stod skingrande folk och tittade på oss. Men när jag gick ner för det första trappsteget hörde jag någon ropa på mig "Anisa!"

Jag vände mig om och där stog han, Markus, jag blev glad och skulle precis gå till honom när jag mötte peters menade blick. jag vände mig sorgset om och gick ner ännu ett steg då trappan föll under mig jag vände mig mot markus men han var borta, jag såg på Peter men möttes istället av ett hemskt ansikte!

Jag skrek men inget kom ur min mun,  jag "knack.....knack"


Jag vaknade med ett ryck av att stenar kastades på min balkong dörr som var gjord av glas.

Jag tände lampan tog på mig en kofta och gick för att titta vad det var

jag tittade ner och fick se........ 



Många har tjatat på att jag ska börja min novell! och här hade ni den nästa kommer om en vecka!

 
 
Ingen bild

Kajsa !

2 maj 2011 22:25

Faan, vad bra täss !!!!! <3333333333

tess jansson

4 maj 2011 17:14

tack!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tess jansson - 17 september 2011 00:57

Hej hej, förlåt att jag inte gör några inlägg, men jag har en ny blogg kommer nog ta bort denna ... ?? men jag har alltså en ny video blogg med min kompis Signe andersson :D www.Tessigne.bloggplatsen.se //Tess :) ...

Av tess jansson - 11 september 2011 13:52

hej, idag är det den 11 september :( alltså exakt 10 år sedan WTC blev bombat :( Totalt dog 2 762 av 17 400 som befann sig i tornen. av dom var det 343 brandmän som dog och 30 poliser. resten (2193) var civila :(( dom flesta dog av att dom hoppade ut...

Av tess jansson - 7 september 2011 18:59


hej, har inte haft tid denna vecka men har hänt rätt mö ;D haha!        Igår sov jag över hos julle tills idag, vet att de e skoldag men min mamma har ryggskott och när jag skulle kolla på tåg gick inget fören sent på kvällen så det fick bli...

Av tess jansson - 28 augusti 2011 19:40


hej,   vet att jag inte bloggat på ett tag men nu e jag igång ;) imorrn fyller jag 13 ;D yey... så idag har jag firat lite med familjen fick ett par örhängen och en ny mobil :D en xperia X10 mini    en sån här ;      fan vad glad jag e ...

Av tess jansson - 22 augusti 2011 20:41

  haha!    //Tess ;D

Fler besökare på din blogg?

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg??
 0-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41 +

Presentation


hejj o välkomen till min blogg, lämna gärna en komentar!♥^^

Novell del...

Fråga mig

13 besvarade frågor

Veckans skämt!

Det var tre stcken dödsdömda brottslingar från Tyskland, Italien och Norge som skulle dö så dommaren gav dom tre olika val att dö på

 

1. Bli skjuten.

2. Bli hängd.

3. Få AIDS-virus insprutat i kroppen.

 

Tysken sa: "Skjut mig." PANG så var Tysken död.

 

Italienaren sa: "Häng mig." vips så va han borta.

 

Norrmanen sa: "Ge mig lite utav det där AIDS-viruset."

 

Vaktera sprutade in viruset i kroppen på Norrmanen, som började skratta så att han föll ihop på marken. Vakterna tittade förundrat på varandra och undrade vad det var för fel på killen. Norrmanen sa "Ge mig en spruta till". Vaktera gjorde som han sa och sprutade in en till injektion. Nu skrattade Norrmanen så att han storkna, han rullade runt på marken och tårarna sprutade. Slutligen frågade en av vakterna "Vad är det för fel på dig människa?!"

 

Då svarade Norrmannen: "Ni är ju så korkade ,jag har ju kondom på mig!"

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Göstbok

länkar!

Senaste inläggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards